Hur tatuerad får man vara?

Vi var på Ikea igår, jag och Seb, och på Ikea så gick det en kille med vad jag tror var hans flickvän och hans mamma. Den här killen var en riktig klassisk punkare, han hade tuppkam, en skinnväst som det stod Ebba Grön på, stora kängor som fladdrade på vaderna och såna dära "snygga" tajta leopardbrallor i en smutsrosa nyans. Stilen är ju inte helt ny så hade det inte varit för hans tatueringar så hade jag nog inte ens tänkt på hans existens. Men så var det ju det, hans tattoos. Han hade en svart linje som gick längs med hela hans ansikte, längs med ena kinden gick linjen och över pannan och sen bak i huvudet längs med tuppkammen. Och detta var inte nog, på ena kinden hade han tatuerat ett spindelnät med en spindel.  Och hade han "bara" haft dom här tatueringarna så hade det varit mer än nog, men nejnej jag har inte kommit till det värsta/bästa ännu, för i hans panna hade han gaddat in texten "fuck off". Nää men snyggt, verkligen.
Alltså, inte för att han inte ska få ha hans tatueringar ifred, jag bryr mig väl inte om honom. Men har killen flera miljoner på kontot så han aldrig behöver jobba i hela sitt liv? Eller har han en säker plats på sitt nuvarande jobb så han aldrig någonsin behöver gå på en anställningsintervju?? Jag är verkligen för tatueringar, hittar jag det perfekta motivet (jag är det på spåret) så kommer jag nog själv tatuera mig. Och jag tycker verkligen inte att en tatuering på armen ska ha något med huruvida man får ett jobb eller inte. Men, skulle jag sitta som chef på ett ställe och det kommer in en kille som har en text i pannan som lyder "fuck off" så skulle jag nog tänka både en och två gånger innan jag skulle anställa honom. Jag menar, någon gräns måste det väl finnas.
Men jag har kanske fel, alla har ju självklart rätt att se ut hur som helst!

Var på indigo för första gången igår, hade sällskap av Linn och Soss. Hade den roligaste kvällen på länge. (eller sen Ios) Efter tapas, en himla massa drinkar och en kanna med Sangria så drog vi vidare till Pitchers. Gick förbi Linns lägenhet för hon ville ha en tröja. Den var riktigt fin, men skönt att höra att jag inte är den enda som tycker att tavlor är en svår och jobbig sak att köpa. Utanför Linn så fanns Johan Nilsson, kul att se han också. Han var nytatuerad (!), en väldigt fin svart tatuering på armen. Fast jag gillar när det är färg, men smaken som baken. :)
Iallafall Pitchers var überfullt så det blev bara en snabbis där innan Linn och Soss gick hem och jag gick till Seb, Adde och Addes militärkompisar. Vi drog till McDondals, jag kände att jag kunde mucka med alla. Jag hade ju några bodyguards så att säga :) Jossan som jobbade gav mig en stor pommes när jag bara köpte en liten. Men det är sånt man ska vara tyst om.. blinkblink. Sen provade jag chocolat dreams med, men jag fick brainfreeze så jag slängde den.
När Adde och co bestämde sig för att dom skulle gå till järnvägsövergångstället vid polisen och sparka på stolpen med klockan för att det skulle plinga så satte jag stopp för vår rooooliga kväll och jag o Seb tog en taxi hem till Cherryberry.

Idag blire Rusta med mamma, hon ska fynda schampo och balsam. Och jag ska köpa tvål. Sen ska jag fixa mina nails hos Mari och Basti ska klippa sig. Mat blire nog där också.

Hejdå alla glada!

Kommentarer
Postat av: Madde

Haha undrar vad han tänkte på när han tatuerade "fuck off" i pannan.. Han lär ju ångra sig hårt :)



v,30 tänkte jag och Jossan att vi skulle gå ut på krogen, vore kul om du kom med :)

Postat av: Madde

eller aa v.30 är det ju nu till helgen, jag menade v.31 första lördagen i augusti :)

2008-07-20 @ 18:56:34
Postat av: Sebastian

Det händer inte så mycket på krogfronten en lördag nu för tiden i örebro. Var runt till varenda ställe, inget öppet eller så var det 25 år... Skoj skoj!

2008-07-21 @ 10:04:45
URL: http://sundmark.eu/
Postat av: Emma

Jaa men det lät väl kul. Jag tror att jag kan, om inte jag o Basti åker till Gotland då!



Seb: Men vi är ju tjejer, det är inte samma regler för oss..;)

2008-07-21 @ 10:31:28
URL: http://emmajae.blogg.se/
Postat av: Annica

Haha klockren tatuering. Eller INTE

2008-07-21 @ 12:25:36
Postat av: Emma

Lilla Annica jag vet att du vill ha en också! Lugn, jag har redat bokat in dig hos Lisa på stardust så du också får en..;) Fast det ska stå DISCOFITTA i din panna!

2008-07-22 @ 13:16:58
Postat av: Madde

Klaras öppnar nu igen på lördagar med 20 + fr.o.m. nu på lördag :)

2008-07-22 @ 13:45:57
URL: http://medei.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback