Onsdag?

Har haft en sjuk bloggtorka på sistonde. Eller snarare en stark känsla av att jag inte vill se en dator efter jobbtid. Har av den anledningen plöjt många böcker på sistonde! Just nu läser jag "Svensk Maffia", den kan jag rekommendera!

Men idag när jag satt nere vid TVn och lyssnade på när Frida skrek på Olivia för att hon hade tagit Fridas peaktröja så kände jag för att gå upp till mig och dra på datorn och skriva ett litet inlägg. Så här kommer det =)

Frågan är ju bara vad man ska skriva om, lagfesten som vi hade förra helgen blev riktigt lyckad. Jag hade beställt en exotisk bricka från Ekershallen (jäpp, ni läste rätt. Inte Lucullus denna gången) och den var en succé. Massa goda frukter, ostar och olika sorters skinkor. Till det hade vi potatissallad och rosenbröd! Gott!
Vid nio kom Nerikes herrlag, och då drog Martina igång en tävling som också blev lyckad. Jag är iofs glad att jag fick vara domare för jag hade inte velat vara med i tjejlaget. Jennie och Fanny lyckades inte ta en enda poäng. Och när Tammert skulle sjunga nån Carola-låt så skriker hon "JA! Den här kan jag, FYRA BUGG OCH EN COCA COLA!!" Haha sen när hon fick chansen att visa att hon faktiskt inte var tappad bakom en vagn genom att sjunga på en Spice Girls låt så misslyckades hon även där. "Oops I dit it again" är som bekant Britney Spears verk och inte nått som Spice Girls har gjort. Bättre lycka nästa gång får man väl säga.

Jag har lyckats stuka min fot också. Hittade inte mina inneskor häromdan när det var träning så jag tog mina gamla sunkiga löpardojjor. Det skulle jag kanske inte ha gjort, 15 minuter in på träningen så ramlade jag omkull första gången som följd av ett snedtramp. Då gick det bra, men 5 minuter senare gick det inte lika bra, foten knakade till och stukningen var ett faktum. Som tur är har jag diverse blivande idrottslärare, arbetsterapeuter och  KIF-spelare som kunde hjälpa mig att snabbt få på ett tryck så svullnaden inte skulle bli så stor. Och det blev den inte heller, nu, två dagar senare, är foten så gott som återställd. Så imorn kör vi på igen. Bara jag hittar mina skor och blir av med min förkylning som jag har nu.

Nu orkar jag inte mer.
Hejdåhej!

Just ja, Grattis marcus i efterskott!

Kommentarer
Postat av: Marcus

Tackar tackar =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback