Tunisien

Yes, ligger här i sängen och har så hiiiimla tråkigt. Så tänkte att det kanske var dags att skriva lite om Tunisien. Egentligen så gjorde vi inte speciellt mkt. Gick upp vid nio, äntrade stranden runt tio och låg sedan där till ungefär fyra-fem. Efter det gick vi upp, tog nått dopp i poolen, käkade på hotelrestaurangen och därefter duschade vi uppe på rummet och gick o la oss en stund. På kvällen gick vi till nån restaurang och käkade mat.
Ingen händelserik resa med andra ord, fast det var skönt att inte ha några speciella aktiviteter heller. Vi snacka om att rida kamel en dag, men Karin är allergisk o visste inte hur de skulle gå. Sen kändes det som att det skulle bli vääääldigt varmt. Så vi struntade i det och gick ner till stranden ist..:D
En kväll åkte vi in till Tunis, Tunisisen huvudstad, med oss hade vi ett svenskt par, Sofia och Niklas, som vi hooka upp med första dan. I Tunis skulle det finnas en asastor galleria med massa kläder, väskor och skor. När vi kom dit så visade dt sig att allt var asbilligt med skitfult! Så det blev inget den kvällen. Vi satte oss på en pizzeria och väntade på att tåget hem skulle gå.
Vi spenderade också några kvällar på de två medinorna(marknadsplats) som ligger i Hammamet, där fanns det massa väskor, mycket keramik, kläder och massa annat som turister kan tänkas vilja ha. Där var det ganska mysigt att strosa runt medans alla försäljare försökte pracka på en massa skit.
Dagarna innan vi åkte ner till Tunisien så var jag lite lätt oroad, jag hade läst så mkt om att det skulle vara ett strikt muslimland och att man inte skulle få gå omkring med linnen på stan och att man till och med skulle bli tvungen att bära sjal. Så var det inte alls, ingen brydde sig om vad jag hade på mig, däremot så var alla väldigt på. När man gick på gatorna så blev man tutad/visslad/ropad på. Det va lite jobbigt.
Om några år så tror jag att Tunisien kommer att vara hur bra som helst att åka till, just nu så känns det som att det fortfarande är för oanpassat för européer, visst det är ju charmigt på sätt o vis men ska man ha en vanligt charterresa så bör man kanske bege sig till kreta eller mallorca. Plus att maten inte smakade nånting. :P

Nu har jag gnällt färdigt, ska gå o fixa naglarna. Heejs

image18
Jag o Karin i tåget till Media Yasmin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback