Saker jag HATAR! (när jag är påväg hem från jobbet)

1. Motvind - Finns det något värre än när man knappt kommer en meter, trots att man har treans växel och trampar som en galning?
2. Drottninggatan - den är skumpig och jobbig.
3. Personer som befinner sig på Drottninggatan - Jag hatar hatar hatar när folk bara går rätt ut i gatan utan att se sig för. För då kommer jag där och måste bromsa ner och då får jag börja om på mitt arbete med att få upp en fantastiskt skön och snabb fart. Ibland brukar jag markera min ståndpunkt och svischa förbi jättenära för att dom ska fatta.
4. Cyklister som befinner sig på Drottninggatan - Herregud vi har högerregeln här i Sverige. Det gäller även cyklar så man kan ju åtminstonde försöka att inte cykla på vänster sida. 
5. Bilar som kommer på Drottninggatans/Storgatans tvärgator -  Jag råkar faktiskt ha företräde, bara för att jag inte åker bil så betyder det inte att man kan skita i mig och köra. Även här brukar jag försöka markera min ståndpunkt, då åker jag så snabbt jag kan sen så tvärbromsar jag i sista sekund så bilisterna fattar vilka idioter dom har varit.
6. Regn - det är aldrig roligt, särskilt inte när man har glömt regnkläder hemma.

jag skulle kanske försöka undvika drottninggatan när jag tänker efter. dags att dra hem

Heejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback